Er zijn veel elementen die de SEO-positionering van een blog beïnvloeden. Het lijkt misschien een onmogelijke missie om ze allemaal tegelijk te beheren. Maar de waarheid is dat je maar één methode hoeft toe te passen en stap voor stap te werk moet gaan.

Om je blog zo hoog mogelijk te laten scoren in Google en andere zoekmachines, gaan we stap voor stap kijken hoe je een voor SEO geoptimaliseerde blog schrijft. Dit is een belangrijk onderdeel van SEO strategie.

Werk aan jouw zoekwoord strategie 

Zoekwoordonderzoek is een lang en complex proces. Het loont de moeite om er zoveel tijd aan te besteden als nodig is. Hier zijn enkele van de belangrijkste dingen om in gedachten te houden:

De relevantie van de term voor de sector en voor jouw merk.

Het zoekvolume gegenereerd door het trefwoord. Logischerwijs, hoe hoger het is, hoe meer mogelijkheden dat woord zal hebben om verkeer naar jouw blog te trekken.

Het competitieve niveau. Het ideaal is om zoekwoorden te vinden die een relevant zoekvolume hebben, maar die nog niet zijn overgenomen door anderen.

Seizoensgebondenheid. Sommige zoekwoorden zijn alleen relevant gedurende een bepaalde tijd van het jaar.

Er zijn veel tools voor zoekwoordonderzoek, zowel gratis als betaald. Vergeet niet om altijd een kijkje te nemen in het gedeelte met gerelateerde zoekwoorden. Dit kan je helpen interessante ideeën op te doen.

Optimaliseer jouw URL 

 

URL's moeten voor gebruikers gemakkelijk te lezen zijn en voor zoekmachines gemakkelijk te indexeren. De basisrichtlijnen voor het maken van goede URL's voor jouw blogposts zijn:

• Let erop dat ze kort en eenvoudig zijn.

Gebruik alleen kleine letters, cijfers en koppeltekens. Vermijd accenten.

Kies het domein op basis van de geografische locatie waar je naartoe gaat.

Alle URL's moeten het trefwoord bevatten van de pagina waarnaar ze verwijzen. In feite is het ideaal dat de slack het bevat, maar als het ook in het domein zit, nog beter.

Zorg voor de titel en beschrijving van je blogpost

De waarheid is dat het niet erg duidelijk is of Google hiermee rekening houdt om de SEO-positionering te bepalen. Maar toch is het erg belangrijk om ze te optimaliseren. Aangezien het in de meeste gevallen de elementen zijn die in de zoekresultaten verschijnen wanneer een gebruiker een trefwoord zoekt.

Je moet proberen ervoor te zorgen dat de titel en beschrijving van de pagina de inhoud adequaat weergeven. Je dient de gebruiker aan te moedigen om te klikken. Dit moet het trefwoord bevatten waarop je wilt rangschikken. Ook dient het binnen de tekenlimieten te vallen om volledig in de zoekresultaten te verschijnen.

De kop moet het belangrijkste zoekwoord bevatten. De kop mag niet langer zijn dan 70 tekens, inclusief spaties. Als de inhoud bijvoorbeeld 1000 woorden heeft, dan kun je tussen de H2 opnemen, de eerste moet het hoofdzoekwoord bevatten. Kijk voor meer informatie op Seeders.nl.